niedziela, 28 września 2014

Chrystus i św. Jan Apostoł

Jestem chrześcijanką. Z wyboru, nie dlatego, że tak mnie wychowano lub dlatego, że większość osób w Polsce deklaruje się jako ludzie wierzący. Osobista relacja z Chrystusem jest najbardziej istotną sprawą w moim życiu. Pragnę także mówić o Nim innym ludziom, a Postcrossing daje mi do tego doskonałą okazję. Są takie osoby, które mają napisane w swoich profilach, że nie życzą sobie żadnych kartek nawiązujących do religii. Oczywiście, szanuję to. Zawsze o ile tylko mogę staram się spełniać pocztówkowe życzenia wylosowanych przeze mnie użytkowników. Wiele osób jednak nie zgłasza takich zastrzeżeń, a czasem prosi np. o wysłanie swojej ulubionej pocztówki, lub takiej która ma dla nadawcy znaczenie. Oto kartka, którą bardzo lubię wysyłać innym:


Jest to ikona przedstawiająca św. Jana Apostoła- "Umiłowanego Ucznia" spoczywającego na piersi Jezusa w czasie ostatniej wieczerzy. Podobna wisi w moim pokoju nad łóżkiem. To wyobrażenie niezmiernie porusza moje serce. Uwielbiam wyobrażać sobie, że jestem na miejscu św. Jana, że to mnie Chrystus przytula do Swojego serca. Bliskość, intymność, poczucie bezpieczeństwa, czułość, akceptacja to słowa, które przychodzą mi na myśl, kiedy patrzę na tą ikonę. Przekonałam się, już wiele razy, że tymi właśnie rzeczami Chrystus pragnie obdarzyć każdego człowieka. Na koniec dwa cytaty, które myślę, że świetnie pasują do tego wyobrażenia Jezusa i św. Jana:

"Matka może przyłożyć czule dziecko do swej piersi, lecz nasza czuła i troskliwa Matka- Jezus, może nas w bliski nam sposób wprowadzić do swej błogosławionej piersi przez swój słodki bok" (Julianna Norwich)

"Bóg jest także Matką, która podnosi swe kochane dziecko z ziemi i sadza je na kolanach. Trójca jest jak suknia Matki, w którą owija się dziecko i przytula do matczynej piersi" (św. Mechtylda)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz