środa, 19 sierpnia 2015

IKONA I AKATYST / Akathist and the icon


Kochani, ta piękna ikona-mozaika, którą widzicie powyżej znajduje się w Soborze Zmartwychwstania Pańskiego w Sankt Petersburgu. Pocztówka nadeszła do nas z Rosji. 

Dear Readers, this beautiful mosaic-icon you can see above comes from the Cathedral of the Resurrection of Christ in St. Petersburg. The card arrived from Russia. 

Ta ikona zainspirowała mnie do tego, żeby podzielić się z Wami fragmentem pewnej pięknej  modlitwy. Niedawno udało mi się znaleźć w Internecie niewielką, wydaną w 1990 r. książeczkę zawierającą starożytny hymn kościoła bizantyjskiego "Akatyst do najsłodszego Pana naszego Jezusa Chrystusa". W niedzielę, korzystając ze słonecznej pogody wyszłam sobie na balkon i zaczęłam czytać uważnie powoli, delektując się każdym słowem.

I have been inspired by this icon to share with you an extract from a beautiful prayer. Recently I found in the Internet and bought a small book published in 1990 containing the ancient hymn of the Byzantine Church: "Akathist to our sweetest Lord Jesus Christ". On Sunday, making use of the sunny weather I sat on the balcony and started reading. I tried to read slowly and carefully delighting in every word. 

Oto fragment:

Jezusie, Królu przedwieczny, zmiłuj się nade mną
Jezusie, kwiecie piękno-wonny, otocz mnie
Jezusie, promieniu ciepły, ogarnij mnie
Jezusie, ciepło miłe, ogrzej mnie
Jezusie, świątynio przedwieczna okryj mnie
Jezusie, szato światłości ozdób mnie
Jezusie, bisiorze drogi osłoń mnie
Jezusie, kamieniu szlachetny prześwietl mnie
Jezusie, Słońce prawdy oświeć mnie
Jezusie światłości świata blaskiem napełń mnie (...)

Które wezwanie jest Wam szczególnie bliskie? (Albo które po prostu Wam się podoba?)

Here's the promised excerpt:

Jesus, Eternal King, have mercy on me! 
Jesus, sweet-scented Flower, make me fragrant! 
Jesus, beloved Warmth, make me warm! 
Jesus, Eternal Temple, shelter me! 
Jesus, Garment of Light, adorn me! 
Jesus, Pearl of great price, beam on me! 
Jesus, precious Stone, illumine me! 
Jesus, Sun of Righteousness, shine on me!
Jesus, holy Light, make me radiant! 

Which one of these Christ's names do you find particularly appealing to you (or maybe just like)?

1 komentarz:

  1. Dobrze jest znaleźć takie perełki jak ta modlitwa. Najbardziej podoba mi się wers: "Jezusie, Słońce prawdy oświeć mnie", choć sama nie wiem dlaczego. Chyba najbardziej do mnie trafia, pasuje...
    W Rosji mają chyba dużo pięknych pocztówek z motywem religijnym.

    OdpowiedzUsuń